Kilkudniowy wypoczynek   no comments

Posted at 3:34 pm in Usługi,Zdrowie

Minusowa temperatura, za oknami biało, a my czujemy się zmęczeni pracą i codziennym dniem. A gdy człowieka przytłaczają obowiązki to należy umówić się ze swoimi znajomymi, wygospodarować kilka dni wolnego i jechać odpocząć.
Zwykle ta czynność jest niezbędna aby zregenerować swoje siły. Wolne chwile można spędzić w różnych miejscach, takich które już znamy, bo wcześniej już tam bywaliśmy. Ale można też wybrać inne nieznane nam tereny. Gdy wyjeżdżamy w gronie naszych przyjaciół to powinniśmy wspólnie ustalić jaki charakter ma mieć ten wypad, czy nastawiamy się na aktywną rozrywkę czy raczej na spokój i wyciszenie. Jest też liczne grono osób, którzy wolą życie intensywne i pełne wigoru.
Nasza paczka składająca się z 4 osób, woli wybrać to ostatnie rozwiązanie, ponieważ każdy z nas uwielbia dobrą zabawę. Przed wyprawą skrupulatnie przeliczyliśmy koszty takiego wyjazdu. Z tym zadaniem szybko się uporaliśmy, bo wśród nas mieliśmy księgową Kielce, która załatwia takowe sprawy. Już następnego dnia wybraliśmy się w tę wspólną podróż. Na początku wszystko szło tak jak zaplanowaliśmy, podróżowaliśmy autem podziwiając piękne krajobrazy. Mniej więcej w połowie drogi do celu, samochód odmówił nam posłuszeństwa. Silnik pracował dziwnie, a spod maski {zaczęła wydobywać się para|wydobywały się kłęby białej pary. Siłą rzeczy byliśmy zmuszeni do zatrzymania w małym miasteczku i i zwrócenia się o pomoc do mechanika. Niestety okazało się , że jedyny warsztat w mieście będzie czynny dopiero jutro rano. Szybko podjęliśmy decyzję, że poszukamy jakiegoś miejsca do spania, a nazajutrz zajmiemy się naprawą samochodu. Następnego dnia udaliśmy się do warsztatu samochodowego. Okazało się, że naprawa naszego auta może potrwać kilka dni, bo trzeba czekać na dostawę zamówionych części. Taka kolej rzeczy wiązała się z przymusowym pobytem w tym mieście, więc zaczęliśmy szukać nowego miejsca do spania. Na poprzednie nie narzekaliśmy było rewelacyjnie, pokoje wyposażone w klimatyzację Starachowice, bardzo nam odpowiadały. Niestety był jeden przyziemny problem, a mianowicie wysoka cena. Od miejscowych dowiedzieliśmy się o innych możliwościach noclegowych. I wkrótce znaleźliśmy na granicy z miastem świetne miejsce nie tylko na spanie. Otóż zawitaliśmy do gospodarstwa agroturystycznego w niezwykle malowniczym i pełnym niespodzianek miejscu. Okazało się, że czeka tu na nas wiele atrakcji.
Tego samego wieczoru gospodarze zaprosili nas na kolację składającą się tylko z produktow z tutejszego terenu. Te piękne regiony mają swoje pyszne regionalne potrawy i słyną z dobrych win o niepowtarzalnym smaku. Smakowanie ich może może rozweselić nie jednego, a właściwie dobrane do rodzaju potrawy odpowiednio uwydatnić jej walory. Jedzenie były pyszne, wino też. Nasza konsumpcja nie miała umiaru i tylko nasz kolega, który jest z zawodu dietetykiem Katowice spoglądał na nas nerwowo, próbując co jakiś czas apelować do naszego rozsądku o zachowanie umiaru w jedzeniu i piciu. Niestety potrawy były tak smaczne, że oddaliśmy się konsumpcji bez reszty. Pod koniec kolacji gospodarz poczęstował nas wspaniałą naleweczką, która {doskonale działa na trawienie|pomoże naszym organizmom trawić. Po wieczerzy w świetnych humorach poszliśmy na zwiedzanie okolicznych ruin zamku. Na drugi dzień odebraliśmy sprawne auto i pojechaliśmy w dalszą drogę, realizować nasze zamierzenia.